Jak przygotować biuro do sprzątania?

W biurze powinien panować idealny porządek, aby pracujące w nim osoby czuły się komfortowo. Unikanie bałaganu zwiększa także wydajność pracy, ponieważ w pomieszczeniach, w których jest czysto, łatwiej się skupić na obowiązkach. Świetnym pomysłem okazuje się nawiązanie współpracy z firmą sprzątającą, która ma duże doświadczenie w sprzątaniu biur. Dzięki temu zadba o utrzymanie porządku w pomieszczeniu. Sprawdź, jak przygotować wnętrze do tej usługi.

Regularne porządki stanowią klucz do sukcesu. Biuro powinno być sprzątane na bieżąco, aby uniknąć dużego bałaganu. Nie zawsze jest to jednak takie proste, ponieważ zarówno pracownicy, jak i właściciel mają sporo obowiązków. Wolą wykorzystać czas na pracę niż poświęcać go na robienie porządków. Dlatego dobrym pomysłem okazuje się skorzystanie z usług firmy sprzątającej. Jeśli zależy Ci na regularnych porządkach, nawiąż długotrwałą współpracę. Możliwe jest również jednorazowe poproszenie o sprzątanie biura czy innych pomieszczeń. Taka usługa ma wiele zalet, m.in. firma zajmująca się profesjonalnym sprzątaniem posiada odpowiedni sprzęt, za pomocą którego możliwa jest dokładna dezynfekcja.

Czyste biuro nie tylko działa pozytywnie na wydajność pracowników, ale również na wizerunek firmy w oczach klientów lub kontrahentów. Przebywanie w posprzątanym, schludnym pomieszczeniu ułatwia przeprowadzanie różnych rozmów i nawiązywanie nowych współprac czy pozyskiwanie klientów.

Co warto zrobić przed przyjazdem ekipy sprzątającej?

Jedną z zalet skorzystania z usług ekipy sprzątającej jest możliwość zlecenia jej wszystkich prac porządkowych. Sam nie musisz się niczym przejmować, ale możesz zrobić coś, aby ułatwić sprzątanie. Firma zajmująca się robieniem porządków skupia się głównie na usuwaniu brudu, np. kurzu z mebli czy zanieczyszczeń z podłogi. Rzadko zajmuje się robieniem porządków w rzeczach klienta, chyba że zostanie to zlecone. Jeśli jednak nie zamierzasz powierzyć tego obowiązku firmie sprzątającej, posegreguj wszystkie rzeczy znajdujące się w biurze przed przyjazdem ekipy. Niektóre z nich możesz wynieść do innego pomieszczenia, aby nie przeszkadzały w sprzątaniu.

Usunięcie cennych elementów jest również ważne z tego powodu, że podczas sprzątania mogą się uszkodzić. Oczywiście pracownicy firmy sprzątającej zwracają uwagę na bezpieczeństwo, ale mimo to warto wynieść z pomieszczenia najbardziej wartościowe przedmioty. Najlepiej zorganizować sprzątanie wtedy, gdy w biurze nie ma pracowników. W ich obecności również możliwe jest wykonywanie tych obowiązków, ale staje się to trudniejsze zarówno dla ekipy sprzątającej, jak i pracowników biura. Mogą oni bowiem czuć się rozproszeni, poza tym są narażeni na zapachy różnych detergentów. Zanim umówisz się z firmą sprzątającą, ustal dokładnie zakres jej obowiązków. Zastanów się, czy jej pracownicy mają wykonać generalne porządki.

Siedziba firmy

PerfectAnn Spółka z o.o.
ul. Bobrowiecka 9
bud. D1 lokal 204
00-728 Warszawa

Biuro

tel.: +48 884 600 320
e-mail: biuro@perfectann.pl

Poniedziałek - Piątek 8:00-17:00
Sobota 9:00-15:00

Dział sprzedaży i obsługi klienta